Warm gezond POWER ontbijt

In dit artikel een warm gezond ontbijt recept. Heerlijk voor in de winter, waarbij je de dag warm en vol energie start. Zonder gluten, lactose & geraffineerde suikers. 100% Paleoproof!

Favoriet winter ontbijt

Tijdens een Facebook LIVE lieten wij ons favoriete winter ontbijt van dit moment zien.

Vele Culicoolers werden direct enthousiast, zoals Astrid, Vief, Mandy en Irena. En Jozien zei: “Ga ik zeker proberen. Lijkt me heerlijk.”

Ook Bianca liet een reactie achter (zie hiernaast).

Als lid van de Culicool Topfit Club (CTC) weet ze hoe hij smaakt, aangezien we dit ontbijtje in december 2017 voor het eerst hadden gedeeld in het CTC maaltijdplan.

Gezien de vele LIKES delen we hem vandaag met jou, zodat jij tijdens de koude winterdagen de dag warm en vol energie start 🙂

Hoe is dit ontbijt ontstaan?

Met de koude winterdagen krijg je zin in iets warms. Yep, ook in Malaga wordt het in de herfst en winter wat kouder. Met name in de ochtend kan het zeker 10-15 graden worden 😉

We merkten het vooral toen we op pad waren met de camper. Dan krijg je in ochtend zin in een warm ontbijtje. Dus hop, wij warmden onze fruitsalade op in een pan.

Waarom geeft dit POWER-ontbijt energie?

Als je ons al een tijdje volgt dan ken je wellicht onze Culicoole vuistregel. Dat is:

Zorg dat je bij iedere hoofdmaaltijd groente eet.

Waarom? In groente zitten de meeste energieke stofjes. Dus begin in de ochtend al met groente.

We gooiden er wat geraspte wortel bij. Combineert perfect met appel en peer.

Waarom maakt wortel je zo energiek? Wortel bevat caroteen.

Veel studies tonen aan dat caroteen belangrijk is voor een goed werkend immuunsysteem.
Tja, en als je immuunsysteem goed zit, voel je je lekker en ga je er voor! Hoppa!

Dus dit ontbijtje geeft je POWER en het is echt een verwennerij op een vroege ochtend.

Tijd om aan de slag te gaan.
Zie het recept hieronder.

Geniet van dit gezonde ontbijt recept!

je Foodbuddies, Nicole & Stijn

RECEPT: Warm POWER-ontbijt met appel, peer en wortel

gezond warm ontbijt appel peer wortelBereidingstijd: 15 minuten
Voor: 2 personen

Wat heb je nodig?

 

Wat ook handig is:

Hoe maak je het?

  1. Granola op voorraad? Mooi! Nog niet? Zorg eerst dat je granola maakt. Zie onderaan dit recept.
  2. Was de wortel en rasp het.
  3. Was en schil de appels en peren.
  4. Snij de het fruit in blokjes.
  5. Verwarm olie in de (hapjes)pan.
  6. Bak hierin de appels  samen met de peren voor ongeveer 5 minuten.
  7. Doe daarna de wortelrasp en kaneel in de pan en bak dit voor 5 minuten mee.
  8. Schep het warme mengsel direct in een kom of bord. Garneer met granola.
  9. Eet smakelijk!

VARIATIETIP

Als je van chocola of chocolademelk houdt, probeer ook eens Stijn’s variant.

Schep 1 eetlepel rauwe cacao door de fruitsalade, meng het goed en je krijgt een warm chocolade ontbijtje. Zo ziet dat eruit: